top of page
Vakantieverhuur Belgische Kust - Lux Living

ALGEMENE VOORWAARDEN

Lux Living biedt volledig uitgeruste luxewoningen te huur aan aan de Belgische kust met een kwaliteitsvolle dienstverlening. Deze algemene verkoopsvoorwaarden (hierna de "AV") zijn van toepassing op elke Reservering die een natuurlijke persoon van ten minste 18 jaar oud op individuele basis (hierna de "Klant") maakt op de website www.luxliving.be, voor één of meerdere Accommodaties die worden uitgebaat onder het merk LUX LIVING. De Klant wordt vriendelijk verzocht het huishoudelijk reglement van de door hem gekozen Accommodatie(s) te raadplegen om kennis te nemen van de verblijfsvoorwaarden van elke Accommodatie (hierna het "Huishoudelijk Reglement"), dat hem zal worden toegestuurd bij het afsluiten van de betreffende Reservering.

​

Door de Site te gebruiken, erkent de Klant dat hij/zij volledig juridisch bekwaam is om verbintenissen aan te gaan in het kader van deze AV en garandeert hij/zij de waarachtigheid en juistheid van de informatie die hij/zij verstrekt. De Klant kiest uit de aanbiedingen op de Site die geldig zijn op het moment van zijn raadpleging. Het akkoord van de Klant met de AV wordt van kracht op het moment dat de Reservering definitief wordt, zodat de Klant erkent kennis te hebben genomen van de AV en deze zonder voorbehoud te hebben aanvaard; geen enkele Reservering is mogelijk zonder deze aanvaarding. Tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk vermeld, prevaleren geen enkele bijzondere voorwaarden boven de AV, die alle voorafgaande schriftelijke of mondelinge overeenkomsten vervangen. De AV kunnen op elk moment en zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd/aangevuld, waarbij de nieuwe bepalingen van kracht worden zodra ze op de Site of een ander reserveringsplatform worden gepubliceerd. De Klant moet ze dus regelmatig raadplegen om op de hoogte te blijven van wijzigingen die hem/haar kunnen treffen. Als een of meer van de bepalingen in de AV om welke reden dan ook niet langer geldig of van toepassing zouden zijn, zal dit geen invloed hebben op de geldigheid, wettigheid en juridische afdwingbaarheid van de overige bepalingen. De Klant heeft de mogelijkheid om de AV op te slaan en te bewerken met behulp van de standaardfuncties van zijn/haar browser of computer.

 

De diensten aangeboden door Lux Living zijn uitsluitend voorbehouden aan volwassen personen ouder dan 18 jaar. Door het aanvaarden van deze AV, erkent de Klant dus meerderjarig te zijn. Iedereen onder de leeftijd van 18 jaar is verboden zich in te schrijven voor de diensten. In het geval van een Reservering gemaakt door een persoon onder de leeftijd van 18 jaar, behoudt Lux Living zich het recht voor om de Reservering te annuleren, zonder voorafgaande kennisgeving of enige schadevergoeding verschuldigd aan de persoon die de Reservering heeft gemaakt.

 

ARTIKEL 1 - DEFINITIES 

​

Termen met hoofdletters gedefinieerd in deze paragraaf, ongeacht of ze in het enkelvoud of meervoud worden gebruikt in de AV, hebben de volgende betekenis:

​

  • "Klant(en)": natuurlijke personen, niet-commercieel, die ten minste 18 jaar oud zijn op de datum van de Reservering en die in staat zijn tot het maken van individuele reserveringen (in tegenstelling tot groepsreserveringen) voor persoonlijk gebruik op de Site;

 

  • "Algemene Voorwaarden" of "AV" verwijst naar dit document;

 

  • "Partij of Partijen" betekent Lux Living en de Klant individueel in het enkelvoud en samen in het meervoud;

 

  • "Accommodaties" betekent alle appartementen waarvoor een Klant een reservering kan maken via de Site;

 

  • "Reservering" betekent de bestelling en betaling van een Accommodatie door de Klant. Eenmaal gereserveerd, kan de Accommodatie niet worden toegewezen aan andere klanten voor dezelfde periode. Hierbij wordt bepaald dat de Klant niet tegelijkertijd meer dan 5 Appartementen of voor meer dan 30 personen voor dezelfde periode kan reserveren. In dat geval zal de Reservering worden gekwalificeerd als een Groepsreservering. Bijgevolg moet de Klant, in geval van een Reservering voor een groter aantal personen of Appartementen, een e-mail sturen naar het adres vermeld op de Contactpagina. Evenzo kan de Klant geen Accommodatie reserveren voor een periode van meer dan een maand. Daarom moet de Klant in geval van een Reservering voor een langere periode een e-mail sturen naar het adres dat op de Contactpagina staat;

​

  • "Site" betekent de website www.luxliving.be geëxploiteerd door Lux Living toegankelijk op computer, tablet of mobiel apparaat, waarmee de Klant kan zoeken, raadplegen en Reserveringen maken;

​

  • "Reserveringsplatform" betekent het kanaal toegankelijk op computer, tablet, mobiel apparaat, waarmee de Klant kan zoeken, raadplegen en reserveren Accommodatie, anders dan de Website;

​

  • "Basistarief" betekent het bedrag dat door de Klant wordt betaald op het moment van het reserveren van de Accommodatie en omvat alle overnachtingen voor alle bewoners en de diensten beschreven in artikel 4 als zijnde inbegrepen in het Basistarief.

​

ARTIKEL 2 - DOEL

 

De AV definiëren de rechten en plichten van iedereen bij het reserveren van een accommodatie. De AV zijn uitsluitend van toepassing op individuele Reserveringen van maximaal een maand gemaakt met Lux Living. In het geval van een Reservering voor een of meerdere Accommodatie voor een periode van meer dan een maand, moet de Klant een e-mail sturen naar het adres dat is vermeld op de Contact pagina om de algemene verkoopsvoorwaarden van toepassing te weten.

In het geval van een Groepsreservering, d.w.z. een Reservering voor meer dan 30 personen of 5 Appartementen, moet de Klant een e-mail sturen naar het adres op de Contactpagina van de Site om kennis te nemen van de algemene verkoopsvoorwaarden die van toepassing zijn.

 

ARTIKEL 3 – RESERVATIES

 

3.1 Reserveringsproces voor individuele boekingen van maximaal een maand

De Reservering wordt op de volgende manier uitgevoerd op de Site:

 

De Klant vult de data van zijn verblijf in en het aantal personen dat hem zal vergezellen, evenals de gewenste locatie van de Accommodatie, selecteert vervolgens de Accommodatie van zijn keuze en klikt op "Reservering maken".

 

De Klant wordt doorverwezen naar een pagina van derden met een samenvatting van de kenmerken van het verblijf (data, aantal nachten, maximaal aantal personen) en een gedetailleerde prijsopgave.

 

De Klant vult het online formulier in met alle verplichte persoonlijke gegevens. Deze gegevens zijn nodig om de Reservering te maken. In het bijzonder dient de Klant ten tijde van de Reservering minimaal 18 jaar oud te zijn. Het is de verantwoordelijkheid van de Klant om alle gevraagde informatie in te vullen op het online reserveringsformulier en om alle informatie te controleren om er zeker van te zijn dat deze correct is.

 

De Klant voert zijn creditcardgegevens in, accepteert de AV en het Privacybeleid en klikt op "Betalen". Voor Reserveringen met een Flexibel Tarief wordt het bedrag dat is aangegeven in het Reserveringsoverzicht en dat overeenkomt met een vooruitbetaling onmiddellijk van de creditcard van de Klant afgeschreven. Het te betalen saldo dient te worden betaald op de vervaldatum die is aangegeven in de bevestigingsmail van de Reservering. Voor Reserveringen tegen Niet-flexibel Tarief zal het volledige bedrag vermeld in de samenvatting van de Reservering onmiddellijk gedebiteerd worden van de kredietkaart van de Klant en beschouwd worden als een voorschot. Indien de naam van de kaarthouder niet die van één van de verblijvende Klanten is, dient de persoon die de Reservering maakt een machtigingsformulier voor afschrijving in te vullen en een kopie van zijn identiteitsbewijs bij te voegen, evenals een kopie van de creditcard die gebruikt wordt voor de betaling.

 

Zodra Lux Living het verschuldigde bedrag voor het verblijf heeft ontvangen, ontvangt de Klant een bevestigingsmail met een samenvatting van alle kenmerken van de Reservering, samen met een factuur. Een Reservering wordt geacht te zijn geaccepteerd na ontvangst van deze bevestigingsmail, en zolang een Reservering niet is bevestigd, kan de betreffende Accommodatie worden toegewezen aan een andere Klant. Voor elke Reservering gemaakt via een Reserveringsplatform zijn de werkwijze en voorwaarden van het Reserveringsplatform van toepassing, waarvan de Klant kennis dient te nemen.

 

3.2 Reserveringsproces voor individuele boekingen van meer dan 28 nachten

Voor een verblijf van meer dan een maand, waarvoor Lux Living uitdrukkelijk toestemming moet geven, kan een seizoenshuurcontract worden afgesloten tussen Lux Living en de Klant. De Klant dient voorafgaandelijk volgende documenten te bezorgen: de drie meest recente loonfiches en/of het laatste belastingsbewijs, een up-to-date adresbewijs, bankrekeninggegevens, kopie van een geldig identiteitsbewijs en een bankgarantie in de vorm van een kredietkaartnummer op naam van de Klant geldig tot het einde van het verblijf plus 10 dagen. Een Reservering of de verlenging ervan zal niet worden bevestigd, tenzij en totdat al deze documenten zijn verstrekt op het moment van ondertekening van het seizoenshuurcontract. Bovendien zal Lux Living de Klant het bedrag van de waarborgsom meedelen die hem zal worden aangerekend in geval van een verblijf van meer dan één maand. In geen geval kan een Klant van een Accommodatie zijn/haar hoofdverblijfplaats maken, om welke reden dan ook, en de Klant verbindt zich ertoe zijn/haar eigen hoofdverblijfplaats te hebben gedurende de gehele huurperiode.

 

3.3 Afspraken over latere communicatie - Digitale sleutel

Ongeveer tien dagen voor aankomst in de Accommodatie ontvangt de Klant een e-mail ter controle op het door hem/haar opgegeven e-mailadres. Als de reservering minder dan 10 dagen voor aankomst in het Appartement plaatsvindt, wordt de e-mail met de voorcontrole op het moment van de Reservering verzonden. In alle gevallen bevat deze prechecking e-mail: een samenvatting van de informatie met betrekking tot zijn/haar verblijf een link waar hij/zij bepaalde informatie moet invoeren die essentieel is voor zijn/haar verblijf. In dit kader behoudt Lux Living zich het recht voor om de leeftijd van de Klant te verifiëren, in het bijzonder door het verifiëren van het identiteitsbewijs verstrekt door de Klant. Indien de Klant nalaat de gevraagde informatie te verstrekken, kan hij/zij geen toegang krijgen tot de Accommodatie op de datum van de aanvang van het verblijf of kunnen de gevraagde extra's niet worden verstrekt, zoals in het bijzonder een aanvraag voor een kinderbedje.

Ongeveer 24 uur voor de datum van het verblijf en op voorwaarde dat de gevraagde prechecking informatie is verstrekt, ontvangt de Klant een e-mail op het door hem opgegeven e-mailadres met daarin: het exacte adres van de Accommodatie, een beschrijving van de toegang tot de Accommodatie, de code van de Accommodatie en van de ingang van het appartementencomplex (indien beveiligd met een code), de contactgegevens van het Lux Living team in geval van nood.

 

3.4. Ontvangst van Klanten die niet de Belgische nationaliteit hebben

In België, in overeenstemming met de bepalingen van de Code van binnenkomst en verblijf van buitenlanders en het asielrecht (CESEDA), moeten alle niet-Belgische Client, met inbegrip van de Europese Unie onderdanen, invullen en ondertekenen van een individueel politieformulier. Echter, dit kan vooraf worden ingevuld door Lux Living op basis van de informatie die door de Klant op het moment van Reserveren van het appartement. Dit formulier zal worden bewaard voor een periode van 6 maanden en kan worden verzonden naar de politie op aanvraag. De weigering om in te vullen of te ondertekenen een dergelijk formulier wordt beschouwd als een legitieme reden voor weigering van de toegang tot het appartement. Bij aankomst moet een geldig identiteitsbewijs worden getoond door elke bewoner ouder dan 15 jaar.

 

ARTIKEL 4 – TARIEVEN

 

4.1 Accommodatie service

Het basistarief dat wordt weergegeven op de Site of op het reserveringsplatform is per Accommodatie en per nacht en omvat, naast de huur van de Accommodatie, kosten (water, elektriciteit, verwarming, internettoegang via Wi-Fi en televisie), reserveringskosten en btw in overeenstemming met de geldende wetgeving. Een toiletset is ook gratis aanwezig in de Accommodatie (afhankelijk van het pand). Het basistarief varieert op basis van de datum van reservering, de begindatum van het verblijf, de duur van het verblijf, het type accommodatie (aantal kamers), het aantal personen dat in de accommodatie verblijft (binnen het toegestane maximum per accommodatie), de locatie van de accommodatie en de gekozen annuleringsvoorwaarden (Flexibel of Niet-flexibel).

Alle reserveringen, ongeacht hun herkomst, moeten worden betaald in euro's en zijn inclusief alle belastingen, met uitzondering van de toeristenbelasting ("verblijfstaks") die wordt behandeld in punt 4.4. In geval van verschil tussen het aantal personen opgegeven bij de Reservering en het aantal personen op de dag van aankomst, kan een forfaitaire toeslag van dertig euro exclusief belasting (€ 30 exclusief belasting) per extra persoon per nacht worden toegepast bij aankomst, tot de maximale capaciteit van de Accommodatie. Behoudens uitdrukkelijke vermelding zijn de bijkomende diensten en voordelen niet in de prijs van de Accommodatie inbegrepen.

 

4.2 Huishouden

Volgende zaken zijn niet inbegrepen in het Basistarief: schoonmaken, inclusief poetsen en opruimen van de Accommodatie, inclusief het opmaken van het (de) bed(den). Het Basistarief omvat extra schoonmaakdiensten die extra in rekening worden gebracht, zoals met name dieptereiniging die nodig is gezien de staat van de Accommodatie na vertrek van de Klant.

 

4.3 Bijkomende services 

Tenzij uitdrukkelijk opgenomen in de Reservering, zullen bijkomende diensten bijkomend gefactureerd worden, namelijk:

​

- Chauffeur: Lux Living kan u, op uw verzoek, in contact brengen met een externe dienstverlener die belast is met het vervoer van personen,

 

- Conciërge service, aangepast aan de wensen van de Klant. De Klant erkent en stemt ermee in dat de conciërge service handelt om de verzoeken van de Klant te voldoen;

 

- Vroege check-in, late check-out (vroege aankomst, laat vertrek): deze diensten aangeboden door Lux Living en gedetailleerd in artikel 8 zijn niet inbegrepen in de Basisprijs.

 

4.4 Toeristentaks

De toeristenbelasting ("verblijfstaks") is niet inbegrepen in het basistarief. Het bedrag wordt bepaald per persoon per dag en varieert volgens de lokale regelgeving. Als deze belasting niet expliciet als betaald wordt vermeld in het betalingsoverzicht op het moment van de Reservering, zal het later moeten worden betaald door de Klant. Daartoe zal het in rekening worden gebracht door Lux Living aan het einde van het verblijf van de Klant door het debiteren van de creditcard nummer opgegeven op het moment van de Reservering. Voor elke reservering gemaakt via een Reserveringsplatform, is het proces van het verzamelen van de toeristenbelasting door het Reserveringsplatform van toepassing.

​

4.5 Babybeleid

Kinderen jonger dan twee (2) jaar kunnen verblijven bij Lux Living, mits dit wordt aangegeven bij de Reservering. Een babybedje en een kinderstoel kunnen tegen betaling worden verstrekt aan de Klant, op voorwaarde dat een voorafgaande aanvraag wordt gedaan bij het Lux Living team bij ontvangst van de prechecking e-mail, en onder voorbehoud van beschikbaarheid.

​

4.6 Prijswijzigingen 

Lux Living behoudt zich het recht voor om de prijzen te wijzigen in geval van wijzigingen in de wet-en / of regelgeving die leiden tot een prijswijziging (in het bijzonder, wijzigingen in de bestaande belastingen of nieuwe belastingen). Elke wijziging of creatie van nieuwe wettelijke of reglementaire belastingen opgelegd door de bevoegde autoriteiten zal automatisch worden weerspiegeld in de prijzen aangegeven op de datum van de factuur.

 

ARTIKEL 5 – BETALING

 

5.1 Betalingsperiode

Voor Reserveringen gemaakt op basis van een Annuleringstarief brengt Lux Living een aanbetaling in rekening gelijk aan 50% van het totaal van de Reservering. Het restantbedrag wordt 5 dagen voor aanvang van het verblijf in de Accommodatie afgeschreven. Voor Reserveringen gemaakt op basis van een Non-refundable tarief brengt Lux Living, in de vorm van een aanbetaling, een bedrag in rekening gelijk aan 100% van het totaal verschuldigde bedrag voor de Reservering.

 

5.2 Betalingsmethoden

Betaling vindt veilig online plaats via een betalingsverwerker van derden. Alle Reserveringen moeten worden gevalideerd met een geldig creditcardnummer voor de duur van het verblijf. De Website accepteert de volgende betalingsmethoden: voorafbetaling (bankoverschrijving), creditcard (Mastercard, Visa, AMEX), Paypal, Bancontact, iDeal voor alle Accommodaties. Voor een betaling op de website van een Reserveringsplatform: verwijzen naar de mogelijke betaalmethoden op de genoemde website. Alle betalingen vinden online plaats, en Lux Living accepteert geen betaling ter plaatse, noch betaling door contant geld of bankcheque of vakantie cheque of enige andere wijze dan hierboven aangegeven. Lux Living behoudt zich het recht voor om de Reservering te annuleren in geval van frauduleuze, illegale, onvolledige of anderszins abnormale betaling. Op het moment van de online pre-checking en eventueel op het moment van aankomst in de Accommodatie, kan de creditcard gebruikt voor de Reservering en een geldig identiteitsbewijs op dezelfde naam als de creditcard worden gevraagd. Anders kan Lux Living de toegang tot de Accommodatie weigeren.

 

5.3 Late betalingen

Bij niet-naleving van de bovenvermelde betalingstermijnen kan Lux Living verwijlintresten aanrekenen. De verwijlintresten zullen verschuldigd zijn vanaf de dag na de vervaldatum van de factuur ten belope van drie maal de wettelijke intrestvoet van toepassing op de vervaldatum van de factuur, toegepast op het totale bedrag van de openstaande factuur inclusief BTW.

 

ARTIKEL 6 - WAARBORG

 

Er wordt een borg van minimaal vijfhonderd euro (€ 500) geblokkeerd op de creditcard die gebruikt is voor de reservering, ongeacht de duur van het verblijf, op voorwaarde dat het minder dan 28 nachten is. Het werkelijke bedrag van de waarborgsom verschilt per Accommodatie en wordt bepaald in de beschrijving van de Accommodatie op de Website. Voor een verblijf van meer dan een maand: Lux Living zal de Klant informeren over het bedrag van de waarborg bij het verzenden van het seizoensgebonden huurcontract. Lux Living zal een bedrag dat overeenkomt met een terugbetaalbare borg blokkeren op de creditcard van de Klant om te controleren of hij/zij over voldoende middelen beschikt. Dit bedrag dat kan variëren naargelang de accommodatie, het type accommodatie en de duur van het verblijf zal enkel worden afgetrokken in geval van materiële schade veroorzaakt tijdens het verblijf na aftrek van niet-betaalde diensten, met inbegrip van optionele diensten, en andere gemaakte kosten. Indien de Klant weigert de waarborg te betalen of indien zijn/haar kredietkaart het niet toelaat om voldoende fondsen te blokkeren, kan Lux Living de toegang tot het Appartement niet garanderen.

Een gezamenlijke inventaris van de inrichting kan worden opgesteld tussen Lux Living en de Klant bij aankomst en vertrek. Deze inventaris wordt echter niet systematisch uitgevoerd bij aankomst en/of vertrek omwille van het autonome karakter van aankomst en vertrek. Lux Living raadt de Klant dan ook aan om bij aankomst te controleren of de Accommodatie in goede staat is en eventuele schade onmiddellijk aan Lux Living te melden, bij gebreke waarvan de schade aan de Klant in rekening kan worden gebracht. Een beschrijving van de Accommodatie met inbegrip van een lijst van apparatuur zal ter beschikking worden gesteld aan de Klant in de Accommodatie, het is de verantwoordelijkheid van de Klant om te controleren of alle genoemde items aanwezig zijn in de Accommodatie en, indien dit niet het geval is, Lux Living onverwijld op de hoogte te stellen van elk ontbrekend item. De Klant verbindt zich ertoe om het Appartement in dezelfde staat terug te brengen als waarin hij het heeft aangetroffen.

 

De Klant is verantwoordelijk voor eventuele schade, verlies of breuk van voorwerpen, gebruiksvoorwerpen of meubels in de Accommodatie, behalve als deze te wijten zijn aan normale slijtage of overmacht. Als er geen materiële schade is gevonden binnen 48 uur na vertrek, zal de borg volledig worden vrijgegeven binnen maximaal 7 dagen, hoewel de bank een paar extra dagen nodig kan hebben om de restitutie te verwerken. Indien, om welke reden dan ook, Lux Living niet in staat is om de staat van de accommodatie te controleren op het moment van vertrek, kan de borg worden ingehouden voor een maximum van 7 dagen. In geval van schade wordt de waarborg terugbetaald min: de ingehouden vergoedingen voor het herstellen van schade veroorzaakt door de bewoners (d.w.z. elke schade en/of verstoring van welke aard dan ook in de privéruimten of in de gemeenschappelijke ruimten van de Accommodatie of van het gebouw waarin de Accommodatie zich bevindt), onbetaalde diensten inclusief optionele diensten die ter plaatse werden verbruikt, vereiste dieptereiniging. Indien het bedrag van de waarborg niet voldoende is om alle kosten te dekken, behoudt Lux Living zich het recht voor om elke actie te ondernemen, met inbegrip van juridische stappen, tegen de Klant om schadevergoeding te eisen voor het gehele verlies. 

​

Helaas aanvaarden we geen huisdieren in onze accommodaties.

We vragen onze gasten vriendelijk om ervoor te zorgen dat ze geen huisdieren meebrengen naar de accommodatie. Mocht er echter bij inspectie achteraf sporen van huisdieren worden aangetroffen, dan behouden wij ons het recht voor om een boete van €850 in rekening te brengen.

De boete is bedoeld om de extra kosten te dekken die gepaard gaan met het schoonmaken en herstellen van de accommodatie na blootstelling aan huisdieren. We rekenen op de medewerking van onze gewaardeerde gasten om dit beleid te respecteren en een positieve ervaring voor alle gasten te waarborgen.

 

ARTIKEL 7 - EEN RESERVERING ANNULEREN OF WIJZIGEN

 

7.1 Voorwaarden voor volledige annulering van de Reservering

Voor Reserveringen gemaakt op basis van een Flexibel Tarief: Annulering is kosteloos indien de Klant de Reservering annuleert tot dertien (13) dagen vierentwintig (24) uur voor de ingangsdatum van het verblijf. De bedragen betaald bij de Reservering zullen dan ook volledig worden terugbetaald binnen 48 uur na ontvangst van de annulering, onder voorbehoud van bankvertragingen. Na deze termijn zal Lux Living annuleringskosten in rekening brengen ter hoogte van het totale bedrag van de Reservering en dus niet het bedrag terugbetalen dat als aanbetaling voor de Reservering is betaald.

Voor Reserveringen gemaakt op niet-Flexibele basis zal Lux Living annuleringskosten in rekening brengen ter hoogte van het volledige bedrag van de Reservering en zal Lux Living derhalve niet overgaan tot restitutie van het voor de Reservering als aanbetaling betaalde bedrag. Voor de bij de reservering gekozen aanvullende diensten accepteert Lux Living geen annuleringen na bovengenoemde termijnen. Het bedrag van de gereserveerde bijkomende diensten blijft volledig verschuldigd.

​

7.2 Voorwaarden voor het wijzigen van de reservering

Elke wijziging van de datum, verblijfsduur of gekozen accommodatie voor de aanvankelijk door Lux Living bevestigde reservering wordt beschouwd als een volledige annulering en is onderworpen aan de voorwaarden van artikel 7.1 hierboven. Echter, voor Reserveringen gemaakt op basis van Cancellation Only, kan Lux Living, naar eigen goedkeuren, onder voorbehoud van beschikbaarheid en zonder enige verplichting om in dezelfde Accommodatie of tegen dezelfde prijs te blijven, de Klant toestaan de Reservering gedeeltelijk te wijzigen, met uitzondering van de aanvangsdatum van het verblijf indien deze reeds is verstreken op het moment van het verzoek tot wijziging. In dit geval zal de toestemming tot gedeeltelijke wijziging schriftelijk worden gegeven en zullen de volgende voorwaarden van toepassing zijn: Indien de gedeeltelijke annulering van de Reservering overeenstemt met een wijziging van de duur van het verblijf, zal dit waarschijnlijk leiden tot een wijziging van het tarief. Indien de verblijfsduur korter is dan de oorspronkelijk geboekte verblijfsduur, heeft de tariefswijziging terugwerkende kracht tot de dag van aankomst. In het geval van een verlenging van de verblijfsduur wordt de tariefwijziging toegepast vanaf de datum van de aankondiging van de verlenging van het verblijf voor de extra nacht(en). De tariefswijziging wordt niet met terugwerkende kracht toegepast.

 

7.3 Melding

Om in aanmerking te worden genomen, moet elke wijziging (volledige of gedeeltelijke annulering - verlenging - wijziging) rechtstreeks worden meegedeeld aan Lux Living per e-mail met ontvangstbevestiging of per aangetekende brief met ontvangstbevestiging.

​

7.4 No-show

Als de Klant niet komt opdagen op de dag van aankomst, om welke reden dan ook, zal Lux Living geen restitutie verlenen.

 

ARTIKEL 8 - BINNENKOMST IN HET APPARTEMENT - AANKOMST- EN VERTREKTIJDEN

 

De Klant betreedt de Accommodatie met behulp van de codes die hem per e-mail zijn toegestuurd en die hij moet invoeren op het toetsenbord van de Accommodatie en, indien van toepassing, op het toetsenbord van de ingang die toegang geeft tot het appartementencomplex. De code van het keypad van de Accommodatie is actief voor de duur van het verblijf van de Klant en wordt gewijzigd zodra de Klant vertrekt. De Klant heeft recht op toegang tot de Accommodatie vanaf 16:00 uur (plaatselijke tijd) op de dag van aanvang van het verblijf en verplicht zich om de Accommodatie uiterlijk om 11:00 uur (plaatselijke tijd) op de dag van vertrek te verlaten. Mits voorafgaande toestemming en betaling van de extra kosten, is het mogelijk dat de Klant vroeger aankomt en/of later vertrekt. In het geval van een vroege aankomst (vanaf 11.00 uur) of een laat vertrek (tot 16.00 uur) wordt een toeslag van € 150 per vroege aankomst en/of laat vertrek in rekening gebracht. Buiten deze tijden wordt een extra nacht in rekening gebracht tegen het op die datum geldende tarief. Indien de Klant dit niet expliciet aanvraagt, en indien de Klant de Accommodatie op de dag van vertrek niet na 11.00 uur heeft verlaten zonder daartoe gemachtigd te zijn, behoudt Lux Living zich het recht voor een extra nacht in rekening te brengen tegen het op die datum geldende tarief. In geval van een conflict met een andere reservering die op dezelfde dag aanvangt, is Lux Living verplicht de Accommodatie met alle haar ten dienste staande rechtsmiddelen te laten ontruimen en vergoeding van alle schade te vorderen.

 

ARTIKEL 9 - VERBLIJFSBELEID

 

De Klant verbindt zich ertoe kennis te nemen van alle regels en instructies opgesteld door Lux Living met betrekking tot het gebruik van de accommodatie en de apparatuur, evenals kennis te nemen van en zich te houden aan het Huishoudelijk Reglement van de accommodatie die zal worden toegezonden aan de Klant tijdens de prechecking e-mail. Lux Living kan niet aansprakelijk worden gesteld voor een schending van de bovengenoemde regels en voorschriften. Daarnaast dient de Klant zich te houden aan de volgende bepalingen:

Bezettingsgraad: Tenzij uitdrukkelijk schriftelijk gemachtigd, is het de Klant niet toegestaan om extra personen te huisvesten die niet voorzien waren op het moment van de Reservering. Elke niet-naleving hiervan kan leiden tot een aanpassing van de prijs van de Accommodatie. Bovendien, in geval van niet-naleving van de maximale bezettingsgraad van de Accommodatie zoals aangegeven op de Website, behoudt Lux Living zich het recht voor om de toegang te weigeren aan alle of een deel van de overtollige personen of zelfs om de Reservering onmiddellijk te beëindigen en zonder enige mogelijke terugbetaling voor de schuld van de Klant. In dit verband wordt gespecificeerd dat alle kinderen vanaf 2 jaar worden beschouwd als volwaardige bewoners. Lux Living informeert u dat het niet mogelijk is om extra bedden te installeren in de Accommodatie (het is echter mogelijk om een kinderbedje voor een baby toe te voegen op aanvraag en afhankelijk van beschikbaarheid).

Overlast en respect voor de buurt: De Klant verbindt zich ertoe om de andere bewoners en bewoners van het gebouw waarin de Accommodatie zich bevindt en de rust van het pand te respecteren en om elke vorm van overlast, in het bijzonder lawaai of geur te vermijden. In geval van ontijdig lawaai of ongepast gedrag, zal de Klant worden gevraagd om de accommodatie onmiddellijk te verlaten, zonder terugbetaling, Lux Living behoudt zich het recht voor om schadevergoeding te eisen in geval van schade aan de gemeenschappelijke ruimtes of klachten van andere bewoners van het gebouw.

Geluidsniveau registratie apparaat: de Klant wordt geïnformeerd dat een geluidsniveau registratie apparaat is geïnstalleerd in elke accommodatie. Dit apparaat waarschuwt de dienstverlener die is aangesteld door Lux Living als de drempel van 70 decibel wordt overschreden. In dit geval, als het opgenomen geluidsniveau in de Accommodatie het ingestelde niveau overschrijdt, ontvangt de Klant een bericht op het opgegeven telefoonnummer dat het geluidsniveau te hoog is en dat het geluidsniveau in de Accommodatie moet worden verlaagd. Lux Living wordt tegelijkertijd op de hoogte gesteld. Als het geluid aanhoudt, wordt een 2e bericht verstuurd. Op de 3e waarschuwing, zal de dienstverlener aangewezen door Lux Living naar de accommodatie om fysiek te waarschuwen de Opdrachtgever dat het geluidsniveau in de accommodatie de drempel van 70 decibel overschrijdt. De kosten van dit bezoek kunnen worden gefactureerd aan de Klant. In dit geval behoudt Lux Living zich het recht voor de Reservering onmiddellijk te beëindigen, de Klant te vragen de Accommodatie onmiddellijk en zonder restitutie te verlaten en in geval van schade een schadevergoeding te eisen.

Gebruik van de Accommodatie: De Accommodatie is gereserveerd voor persoonlijk residentieel gebruik, met uitzondering van telewerken, indien toegestaan aan de Klant en verhuur gepland voor professionele evenementen waarvoor Lux Living is geïnformeerd en heeft haar akkoord gegeven. Het is ten strengste verboden om feesten of andere evenementen te organiseren in of buiten de accommodatie. Prostitutie en het beoefenen van prostitutie zijn ten strengste verboden, evenals elke handel of gebruik van drugs. De Klant verbindt zich ertoe de roerende goederen die hem ter beschikking worden gesteld in de Accommodatie in goede algemene staat te houden en zal elk gebrek of defect per e-mail aan Lux Living melden zodra hij er kennis van heeft gekregen. Bovendien wordt de Klant eraan herinnerd dat hij de toegangen tot de Accommodatie (erker, raam(en), gemeenschappelijk slot, deur van het gebouw en toegangsdeur) moet sluiten wanneer hij het pand verlaat.

Aansprakelijkheid: De Klant verbindt zich ertoe de Accommodatie in perfecte staat terug te brengen en zal aansprakelijk worden gesteld voor eventuele schade, verlies of diefstal van voorwerpen of uitrusting.

Minderjarigen: Lux Living Apartments kan geen onderdak bieden aan minderjarigen jonger dan 18 jaar die niet worden begeleid door hun wettelijke vertegenwoordigers. Bijgevolg kan Lux Living elk bewijsstuk vragen om de correcte toepassing van deze bepaling te controleren. Bij overtreding van deze bepaling kan Lux Living naar eigen goeddunken de Reservering annuleren of het verblijf onmiddellijk beëindigen.

 

Roken: Roken is niet toegestaan in de Accommodatie. Elk bewijs of aanhoudende geur van tabak kan leiden tot extra schoonmaakkosten en compensatie voor nachten niet toegewezen aan andere Klanten.

 

Huisdieren: Tenzij uitdrukkelijk anders vermeld in de beschrijving van de Accommodatie, zijn huisdieren niet toegestaan, met uitzondering van hulphonden en blindengeleidehonden, die gratis worden geaccepteerd onder de volgende voorwaarden:

- Dat de Klant de aanwezigheid van zijn hond heeft aangegeven bij het invullen van de prechecking informatie;

- dat de hond geen geur-, geluids- of andere overlast veroorzaakt;

- dat de hond de rust en veiligheid van mensen niet verstoort, de Klant verplicht zich de basisregels van hygiëne en de integriteit van de Accommodatie te respecteren, zowel in de gemeenschappelijke ruimten als in de Accommodatie zelf, en de hond aangelijnd te houden in de gemeenschappelijke ruimten, waarbij de Klant ook verantwoordelijk is voor eventuele schade veroorzaakt door de hond;

- Dat het up-to-date is met zijn vaccinaties en in het bijzonder dat het is ingeënt tegen hondsdolheid, Lux Living in staat is om het rabiës certificaat op te vragen.

 

Wi-Fi: De panden bieden gratis Wi-Fi-toegang waardoor Klanten verbinding kunnen maken met het internet. De Klant verbindt zich ertoe om ervoor te zorgen dat de computer middelen ter beschikking gesteld door Lux Living niet worden gebruikt op enigerlei wijze voor de doeleinden van de reproductie, representatie, levering of mededeling aan het publiek van werken of voorwerpen beschermd door het auteursrecht of door een naburig recht, zoals teksten, afbeeldingen, foto's, muzikale werken, audiovisuele werken, software en videogames, zonder de toestemming van de houders van de rechten voorzien in boek I en II van de Intellectuele eigendom.

 

Eigendomswet, waar deze toestemming vereist is. De Klant dient zich te houden aan het veiligheidsbeleid van de internetprovider van de Accommodatie, met inbegrip van de regels voor het gebruik van de veiligheidsmaatregelen die zijn geïmplementeerd om illegaal gebruik van IT-middelen te voorkomen [of elke andere term die wordt gebruikt in het IT-handvest van het bedrijf], en zich te onthouden van elke handeling die de effectiviteit van deze maatregelen ondermijnt. Als de Klant de bovenstaande verplichtingen niet nakomt, loopt hij het risico te worden aangeklaagd wegens namaak (artikel L.335-3 van de Code van de Intellectuele Eigendommen), wat kan worden bestraft met een boete van 300.000 euro en drie jaar gevangenisstraf. Op dezelfde manier zal de Klant zich ervan onthouden om de ter beschikking gestelde internetbronnen te gebruiken om een handeling te stellen die strafbaar is volgens de wet. In ieder geval kan de verantwoordelijkheid van Lux Living niet worden ingeschakeld voor eventuele storingen, totale of gedeeltelijke onbeschikbaarheid van Wi-Fi.

 

Toegang tot de accommodatie: De Klant stemt ermee in dat Lux Living of haar dienstverleners toegang krijgen tot de Accommodatie om schoonmaak-en / of dringend onderhoud of reparatiewerkzaamheden uit te voeren en / of om de veiligheid of overlast preventie eisen af te dwingen.

​

Rookmelder: om evidente veiligheidsredenen is in elke accommodatie een rookmelder aanwezig. Indien de melder geactiveerd wordt door een handeling van de Klant, kan Lux Living alle gemaakte kosten aanrekenen, in het bijzonder in geval van interventie van brandweer en/of politie.

 

Foto's: de Klant mag de Accommodatie fotograferen voor eigen persoonlijk gebruik, maar het is niet toegestaan om deze foto's op de markt te brengen of te publiceren in welk medium dan ook.

 

Inlevering van de Accommodatie: de Klant verplicht zich de Accommodatie bij vertrek schoon, onbeschadigd en in goede staat achter te laten.

 

Indien de Klant zich schuldig maakt aan activiteiten of gedragingen die in strijd zijn met de AV of het Huishoudelijk Reglement van de Accommodatie, of in geval van gedragingen die in strijd zijn met de openbare zedelijkheid en orde, kan Lux Living zich genoodzaakt zien de Reservering onmiddellijk en zonder ingebrekestelling en zonder schadevergoeding te annuleren en de Klant te verzoeken de Accommodatie onmiddellijk en zonder terugbetaling te verlaten, waarbij Lux Living zich het recht voorbehoudt om in geval van schade aanvullende schadevergoeding te eisen, een klacht in te dienen of aangifte te doen bij de bevoegde autoriteiten. Indien er nog geen betaling is gedaan, of in geval van gedeeltelijke betaling, moet de Klant de prijs van de geboekte overnachtingen en de bestelde diensten betalen voordat hij de Accommodatie verlaat.

 

ARTIKEL 10 - BESCHRIJVING VAN DE ACCOMMODATIE 

​

De Accommodatie en diensten komen overeen met die gepresenteerd op de Site of het Reserveringsplatform. Echter, de beschrijvingen en foto's gepresenteerd op de Site en/of de bijbehorende Reserveringsplatforms, evenals de gepresenteerde diensten, worden alleen ter informatie gegeven en zijn niet contractueel. Hoewel alles in het werk wordt gesteld om ervoor te zorgen dat de foto's, afbeeldingen en tekst die worden gebruikt om de gepresenteerde Accommodatie te illustreren een zo accuraat mogelijk beeld geven van de aangeboden Accommodatie, kunnen er variaties optreden, met name als gevolg van veranderingen in meubilair of renovaties. De Klant kan hiervoor geen vergoeding eisen.

​

ARTIKEL 11 - AANSPRAKELIJKHEID - UITSLUITING VAN AANSPRAKELIJKHEID

 

De Klant en/of de bewoner erkent dat hij zich niet kan beroepen op de wettelijke bepalingen die van toepassing zijn op huurovereenkomsten voor woonst, in het bijzonder met betrekking tot het onderhoud van de woning. De bewoner verbindt er zich toe om geen domicilie te kiezen op het adres van de Accommodatie, noch voor fiscale doeleinden, noch voor professionele doeleinden, noch om de Accommodatie uit te lenen, onder te verhuren, om welke reden dan ook, of het gebruik ervan gratis te verlenen aan een derde.

 

Lux Living kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade, diefstal of gedrag waarvan de Klant de dader of het slachtoffer zou kunnen zijn. Lux Living kan niet aansprakelijk worden gesteld voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke bezittingen in de accommodatie of in de gemeenschappelijke ruimten. Evenzo garandeert Lux Living geen constante en ononderbroken toegang tot de Website, noch een werkende internetverbinding en optimale doorvoer te allen tijde binnen de Accommodatie. Lux Living aanvaardt geen aansprakelijkheid voor schade als gevolg van misbruik van het internet door de Klant, zoals virussen of spam.

 

Lux Living kan niet verantwoordelijk worden gesteld of gehouden tot enige schadevergoeding of schadeloosstelling in geval van vertraging of niet-nakoming van haar contractuele verplichtingen als gevolg van overmacht. In geval van een uitzonderlijke gebeurtenis of de onmogelijkheid om de gereserveerde accommodatie ter beschikking te stellen aan de Klant of in geval van overmacht, kan Lux Living de Klant een andere accommodatie aanbieden, voor een deel of de gehele duur van het verblijf, in een gelijkwaardige categorie, voor diensten van dezelfde aard en onder voorbehoud van voorafgaande toestemming van de Klant.

In geval van aanvraag van de Conciërge Service, kan Lux Living niet verantwoordelijk worden gesteld voor de uitvoering, onjuiste uitvoering of niet-uitvoering van de diensten of de conformiteit van de goederen gevraagd door de Klant aan de Conciërge Service en uitgevoerd door derden. In geval van een claim van welke aard dan ook, moet de Klant rechtstreeks contact opnemen met de betrokken partners. De aansprakelijkheid van Lux Living kan in geen geval hoger zijn dan het bedrag van de dienst of eigendom waarop de schade betrekking heeft.

​

ARTIKEL 12 - INTELLECTUELE EIGENDOMSRECHTEN

​

De volledige Website en de inhoud ervan (inclusief, zonder beperking, alle teksten, afbeeldingen, foto's, logo's, tekeningen, enz.) zijn de exclusieve eigendom van Lux Living. Bijgevolg mag de Klant de inhoud gepubliceerd op de Website niet reproduceren, exploiteren, kopiëren, publiceren, op de markt brengen, promoten, distribueren, in licentie geven, verkopen of anderszins gebruiken zonder de uitdrukkelijke voorafgaande schriftelijke toestemming van Lux Living, die afhankelijk kan zijn van een financiële tegenprestatie.

​

ARTIKEL 13 - INTERPRETATIEPRINCIPES

​

Deze AV worden aangevuld door de Juridische kennisgeving, het Privacybeleid en het Cookiegebruiksbeleid. Aangezien deze documenten kunnen evolueren in de tijd, prevaleert de meest recente versie boven eerdere versies. Deze contractuele documenten zijn van toepassing met uitsluiting van elk ander document uitgegeven door de Opdrachtgever die niet afdwingbaar is tegen Lux Living. Deze documenten geven de volledige verplichtingen van de partijen weer met betrekking tot het onderwerp dat ze bestrijken. Geen enkele algemene of specifieke voorwaarden meegedeeld door de Klant kan worden opgenomen in deze AV. De contractuele documenten die de verbintenis van de Partijen vormen zijn, in dalende volgorde van prioriteit, de bevestiging van de Reservering, het Huishoudelijk Reglement van de Accommodatie, de AV, het Beleid inzake Persoonsgegevens, de wettelijke kennisgevingen, het beleid inzake het gebruik van cookies. In geval van tegenstrijdigheid tussen de reserveringsbevestiging en de AV, zijn enkel de bepalingen van de reserveringsbevestiging van toepassing op de betreffende verplichting. In geval van interpretatiemoeilijkheden tussen een van de kopjes bovenaan de clausules van deze AV en een van de clausules, worden de kopjes buiten beschouwing gelaten en prevaleert de inhoud van de betreffende clausule.

​

ARTIKEL 14 - KLACHTEN - GESCHILLEN OPLOSSEN

 

Het Lux Living team staat ter beschikking van de Klant tijdens zijn/haar verblijf om hun klachten te beantwoorden, eventuele storingen op te lossen en hen in staat te stellen om ten volle te genieten van hun verblijf. Neem contact op met uw lokale agent. Elke klacht, na het verblijf van de Klant, met betrekking tot de website www.luxliving.be, onze accommodatie, onze diensten of een bepaling van de AV of van onze Personal Data Policy of onze Cookie Policy, moet worden gemaakt, binnen drie maanden na de vertrekdatum, hetzij door een brief per aangetekende post met ontvangstbewijs naar Lux Living - Service Klant - Veurnestraat 28 8660 De Panne, België of door een e-mail van uw agent. Elke klacht moet de volgende informatie bevatten: het reserveringsnummer, de plaats en data van het verblijf, het type accommodatie geboekt, de reden voor de klacht en alle ondersteunende documenten die nuttig kunnen zijn bij de behandeling van het verzoek.

 

In geval van een geschil verbinden de twee partijen zich ertoe te proberen tot een minnelijke schikking te komen alvorens gerechtelijke stappen te ondernemen. Als dit niet lukt, kan elke partij gerechtelijke stappen ondernemen. Ter herinnering: verzoeken om een minnelijke schikking schorten de termijnen voor het opstarten van een gerechtelijke procedure niet op. Als het geschil niet in der minne kan worden geschikt met de afdeling Klantenservice, en op voorwaarde dat de schriftelijke klacht minder dan 12 maanden geleden is ingediend, kan een bemiddelingsprocedure worden gestart door het gouvernement door te verwijzen.

 

ARTIKEL 15 - TOEPASSELIJK RECHT

 

De AV worden beheerst door Belgisch recht, onverminderd het recht dat van toepassing is onder de bepalingen van internationaal privaatrecht. Dit geldt zowel voor materiële als formele regels.

​

© 2024 Lux Living. All rights reserved. 

bottom of page